دانستنی های مصرف دارو و مکمل - داروهای منتخب دستگاه گوارش ( Gastrointestinal Drugs )

مشاوره تغذیه ای و رژیم درمانی در خصوص داروهای منتخب دستگاه گوارش

مشاوره تغذیه ای و رژیم درمانی در خصوص داروهای منتخب دستگاه گوارش

مقالات شماره ۱۱۰۱ تا ۱۱۰۳

کاربر گرامی، در صورتی که داروهای دستگاه گوارش مصرف می کنید، لازم است تا از روشی خاص برای مصرف مواد غذایی روزانه مورد نیاز بدنتان پیروی کنید؛ زیرا این گروه از داروها می توانند بر جذب یا عدم جذب برخی مواد غذایی موثر باشند و در عین حال مواد غذایی مصرفی روزانه شما نیز می تواند متقابلاً بر میزان جذب و اثر گذاری این گروه از دارو ها موثر باشند.
متخصصین مجموعه متدمن در مقالات ۱۱۰۱ تا ۱۱۰۳ به بررسی و تدوین دستور العمل های مربوط به تداخلات غذا و دارو برای داروهای دستگاه گوارش پرداخته اند.

بعبارت بهتر این گروه از مقالات به بررسی میزان کالری یا مواد مغذی مورد نیاز بدن شما که با رژیم های غذایی دریافت می کنید نمی پردازد؛ بلکه به بررسی تاثیرات متقابل مواد غذایی و داروهایی که شما هر روز مصرفی می کنید می پردازد و در تلاش است به شما آموزش دهد تا از روش هایی موثر برای کنترل تاثیرات نامطلوب و متقابل مصرف غذا و دارو بر هم استفاده کنید.

در مقالات ۱۱۰۱ تا ۱۱۰۳ به بررسی گروه های دارویی زیر خواهیم پرداخت :

آنتاگونیست گیرنده (H۲ Receptor Antagonists) : 
     رانیتیدین (ranitidine) & فاموتیدین (famotidine)
بازدارنده های پمپ پروتون (Proton Pump Inhibitors) : 
      امپرازول (omeprazole) & لانسوپرازول (lansoprazole) & اس امپرازول (esomeprazole) & پنتوپرازول (pantoprazole) & دکس لانسوپرازول (dexlansoprazole)
عامل پروکینتیک (Prokinetic Agent) : 
     متوکلوپرامید (metoclopramide)

بررسی تاثیر تغذیه بر داروهای دستگاه گوارشی در بدن

بررسی تاثیر تغذیه بر داروهای دستگاه گوارشی در بدن

مقاله تخصصی شماره ۱۱۰۱

در این مقاله به بررسی داروهای گروه آنتاگونیست گیرنده (H۲ Receptor Antagonists) خواهیم پرداخت و در مورد   " اثرات و عوارض احتمالی "   و   " پیام ها و هشدارهای تغذیه ای "   این گروه از داروها را بصورت خلاصه شده مطالبی ارزنده بیان خواهیم نمود.

این داروها شامل گروه های زیر هستند:

       رانیتیدین (ranitidine) با نام تجاری Zantac
       فاموتیدین (famotidine) با نام تجاری Pepcid

لطفا جهت دریافت کامل این مقاله و بهره مندی از سایر مقالات مربوط به   " داروهای منتخب دستگاه گوارش با شماره های ۱۱۰۱ تا ۱۱۰۳ "    با ثبت نام در سایت و انتخاب یکی از پکیج های زیر ، ضمن دریافت رژیم و مشاوره به اطلاعات کامل موجود در این مقالات نیز دست یابید:
     پکیج انتخابی    ۱
     پکیج انتخابی   ۴

نظرات و دیدگاه های شما