دانستنی های مصرف دارو و مکمل - داروهای منتخب ضد تومور و سرطان(Antineoplastic Drugs)

مشاوره تغذیه ای و رژیم درمانی در خصوص داروهای منتخب ضد تومور و سرطان

مشاوره تغذیه ای و رژیم درمانی در خصوص داروهای منتخب ضد تومور و سرطان

مقالات شماره ۱۳۰۱ تا ۱۳۰۳

کاربر گرامی، در صورتی که داروهای ضد تومور و سرطان مصرف می کنید، لازم است تا از روشی خاص برای مصرف مواد غذایی روزانه مورد نیاز بدنتان پیروی کنید؛ زیرا این گروه از داروها می توانند بر جذب یا عدم جذب برخی مواد غذایی موثر باشند و در عین حال مواد غذایی مصرفی روزانه شما نیز می تواند متقابلاً بر میزان جذب و اثر گذاری این گروه از دارو ها موثر باشند.
متخصصین مجموعه متدمن در مقالات ۱۳۰۱ تا ۱۳۰۳ به بررسی و تدوین دستور العمل های مربوط به تداخلات غذا و دارو برای داروهای ضد تومور و سرطان پرداخته اند.

بعبارت بهتر این گروه از مقالات به بررسی میزان کالری یا مواد مغذی مورد نیاز بدن شما که با رژیم های غذایی دریافت می کنید نمی پردازد؛ بلکه به بررسی تاثیرات متقابل مواد غذایی و داروهایی که شما هر روز مصرفی می کنید می پردازد و در تلاش است به شما آموزش دهد تا از روش هایی موثر برای کنترل تاثیرات نامطلوب و متقابل مصرف غذا و دارو بر هم استفاده کنید.

در مقالات ۱۳۰۱ تا ۱۳۰۳ به بررسی گروه های دارویی زیر خواهیم پرداخت : 

آنتاگونیست فولات (Folate Antagonist): متوترکسات (methotrexate) با نام تجاری Trexall
عامل آلکیله کننده (Alkylating Agent): سیکلوفوسفامید (cyclophosphamide) با نام تجاری Cytoxan
بازدارنده فاکتور رشد اپیدرمال (Epidermal Growth Factor Inhibitor): ارلوتینیب (erlotinib)  با نام تجاری Tarceva

مقاله تخصصی شماره ۱۳۰۱

در این مقاله به بررسی داروهای آنتاگونیست فولات (Folate Antagonist) خواهیم پرداخت و در مورد " اثرات و عوارض احتمالی " و " پیام ها و هشدارهای تغذیه ای " این گروه از داروها را بصورت خلاصه شده مطالبی ارزنده بیان خواهیم نمود.

این داروها شامل گروه زیر هستند:

     متوترکسات (methotrexate) با نام تجاری Trexall

لطفا جهت دریافت کامل این مقاله و بهره مندی از سایر مقالات مربوط به " داروهای منتخب ضد تومور و سرطان با شماره های ۱۳۰۱ تا ۱۳۰۳ " با ثبت نام در سایت و انتخاب یکی از پکیج های زیر ، ضمن دریافت رژیم و مشاوره به اطلاعات کامل موجود در این مقالات نیز دست یابید:
   پکیج انتخابی   ۱
   پکیج انتخابی  ۴

نظرات و دیدگاه های شما