دانستنی های مصرف دارو و مکمل - داروهای منتخب ضد درد (Analgesic Drugs)

مشاوره تغذیه ای و رژیم درمانی در خصوص داروهای منتخب ضد درد

مشاوره تغذیه ای و رژیم درمانی در خصوص داروهای منتخب ضد درد

مقالات شماره ۱۲۰۱ تا ۱۲۰۵

کاربر گرامی، در صورتی که داروهای ضد درد مصرف می کنید، لازم است تا از روشی خاص برای مصرف مواد غذایی روزانه مورد نیاز بدنتان پیروی کنید؛ زیرا این گروه از داروها می توانند بر جذب یا عدم جذب برخی مواد غذایی موثر باشند و در عین حال مواد غذایی مصرفی روزانه شما نیز می تواند متقابلاً بر میزان جذب و اثر گذاری این گروه از دارو ها موثر باشند.
متخصصین مجموعه متدمن در مقالات ۱۲۰۱ تا ۱۲۰۵ به بررسی و تدوین دستور العمل های مربوط به تداخلات غذا و دارو برای داروهای ضد درد پرداخته اند.

بعبارت بهتر این گروه از مقالات به بررسی میزان کالری یا مواد مغذی مورد نیاز بدن شما که با رژیم های غذایی دریافت می کنید نمی پردازد؛ بلکه به بررسی تاثیرات متقابل مواد غذایی و داروهایی که شما هر روز مصرفی می کنید می پردازد و در تلاش است به شما آموزش دهد تا از روش هایی موثر برای کنترل تاثیرات نامطلوب و متقابل مصرف غذا و دارو بر هم استفاده کنید.

در مقالات ۱۲۰۱ تا ۱۲۰۵ به بررسی گروه های دارویی زیر خواهیم پرداخت :

مسکن های افیونی مصنوعی(Synthetic Opioid Analgesic) : 
     ترامادول (tramadol)
عوامل ضد درد مخدر-مواد افیونی (Narcotic Analgesic Agents ( Opioids )): 
     مورفین (morphine) & کودئین (codeine / apap) & هیدروکودون (hydrocodone / apap) & اکسی‌کدون (oxycodone) & هیدرومرفون (hydromorphone) & فنتانیل (fentanyl) & متادون (methadone)
مسکن های غیر مخدری (Non-Narcotic Analgesics): 
     استامینوفن (acetaminophen)
عوامل ضدالتهابی غیراستروئیدی  (Non-Steroidal Antiinflammatory Drugs ( NSAIDs)): 
     ایبوپروفن (ibuprofen) & ناپروکسن (naproxen) & کتورولاک (ketorolac) & ملوکسیکام (meloxicam)
عوامل بازدارنده COX۲ :
     سلکوکسیب (celecoxib)

مقاله تخصصی شماره ۱۲۰۱

در این مقاله به بررسی داروهای مسکن های افیونی مصنوعی (Synthetic Opioid Analgesic) خواهیم پرداخت و در مورد   " اثرات و عوارض احتمالی "    و    " پیام ها و هشدارهای تغذیه ای "    این گروه از داروها را بصورت خلاصه شده مطالبی ارزنده بیان خواهیم نمود. 

این داروها شامل گروه زیر هستند:

       ترامادول (tramadol) با نام تجاری Ultram

لطفا جهت دریافت کامل این مقاله و بهره مندی از سایر مقالات مربوط به " داروهای منتخب ضد درد با شماره های ۱۲۰۱ تا ۱۲۰۵ " با ثبت نام در سایت و انتخاب یکی از پکیج های زیر ، ضمن دریافت رژیم و مشاوره به اطلاعات کامل موجود در این مقالات نیز دست یابید:
     پکیج انتخابی     ۱
     پکیج انتخابی    ۴

نظرات و دیدگاه های شما