دستور پخت غذاهای تغذیه ای غذاهای بین المللی - انواع پیتزا (Pizza recipe)

نکات تغذیه ای و طرز تهیه انواع پیتزا   (Pizza recipe)

نکات تغذیه ای و طرز تهیه انواع   پیتزا    (Pizza recipe)

مقالات شماره  ۳۵۰۱    تا  ۳۵۱۵

کاربر گرامی در مقالات  ۳۵۰۱    تا  ۳۵۱۵  به بیان دستور پخت حرفه ای انواع   پیتزا  (Pizza recipe)    به همراه نکات ویژه پخت و اطلاعات مربوط به ارزش غذایی آنها طبق نظر برترین سرآشپزها خواهیم پرداخت؛ همچنین با بررسی این مطالب که مصرف هر کدام از انواع   پیتزا   برای چه کسانی مفید بوده و به آنها توصیه می شود و برای چه افرادی مضر است و باید از مصرف این نوع از   پیتزاها  اجتناب کنند تلاش می کنیم جایگاه دقیق هر یک از این غذاهای    بین المللی   را در سفره شما کاربران گرامی بصورت علمی و شفاف روشن نمائیم. 

سرفصل های مورد اشاره تیم متدمن در این دسته مقالات عبارتند از:

دستور تهیه حرفه ای انواع پیتزاهای زیر:

        پیتزا مخلوط
        پیتزا اسفناج و ژامبون
        پیتزا مرغ
        پیتزا رول
        پیتزا استیک 
        پیتزا تست 
        پیتزا سبزیجات
        تهیه انواع خمیر پیتزا

دلایل علمی توصیه به افراد جهت مصرف این غذاهای بین المللی 

دلایل عدم توصیه یا احتیاط در مصرف این غذاهای  بین المللی  به برخی افراد با شرایط خاص

ارائه نکات ویژه برای تهیه هر یک از این غذاهای  بین المللی 

ارائه اطلاعات مربوط به ارزش غذایی هر یک از انواع پیتزا  شامل:
میزان کالری موجود در هر وعده غذایی
میزان درشت مغذی های موجود در هر وعده غذایی
تحیلی تاثیر مصرف هر نوع پیتزا در تامین درشت مغذی های روزانه بدن شما
تحلیل منابع ریز مغذی های موجود در هر نوع پیتزا

مقاله تخصصی شماره  ۳۵۰۱   پیتزا مخلوط - Mixed pizza 

آنچه در مقاله تخصصی شماره    ۳۵۰۱   به آن می پردازیم دستور پخت   پیتزا مخلوط - Mixed pizza  به همراه اطلاعات تغذیه ای آن برای  ۴    تا   ۶  نفر بعنوان غذای اصلی  است.
 

مصرف این غذا به چه کسانی توصیه می شود؟

     با توجه به اینکه مواد اصلی تشکیل دهنده این غذا گوشت قرمز، پنیر پیتزا و گاها ژامبون های صنعتی است؛ لذا توصیه می کنیم این غذا را بصورت روتین مصرف نکنید یا در تهیه آن از گوشت سفید یا ژامبون های سالم خانگی (دست ساز در منزل) استفاده کنید.

افرادی که باید در مصرف این غذا احتیاط کنند چه کسانی هستند؟

     مصرف این غذا به علت اینکه سرشار از اسیدهای چرب اشباع و ترانس می باشد و ریسک ابتلا به بیماری های مزمن و التهابی مانند دیابت، بیماری های قلبی و عروقی، بیماری هایی تحلیل بافت مغزی، بیماری های اتو ایمن و ... را افزایش می دهد و بصورت روتین حتی به افراد سالم توصیه نمی شود و تا حد امکان از مصرف این غذا اجتناب شود؛ زیرا اسیدهای چرب اشباع در سنین پایین باعث کاهش یادگیری می شود و در سنین بالاتر باعث کاهش حافظه می شود.

مواد تشکیل دهنده :

کاربر گرامی اطلاعات مربوط به ارزش غذایی  پیتزا مخلوط بدون ژامبون  ، بصورت خلاصه شده و مفید در جدول مربوط به مواد تشکیل دهنده آن قرار دارد، اما توجه شما را به موضوع ارزشمند زیر در ارتباط با این غذا جلب می کنیم:

۱. وجود سطرهای خالی در جدول فوق به این معنا نیست که ماده غذایی موجود در این سطرها (مانند جوز هندی) عاری از میکرونوترینت ها ( Micronutrient / ویتامین و املاح معدنی ) هست، بلکه قطعا در هر کدام از این مواد غذایی ویتامین و املاح معدنی و مواد مغذی وجود دارد، اما مقدار آنها در حدی نیست که بتوان آنها را جز رفرنس آن ماده مغذی در نظر گرفت.

۲. ویتامین و مواد معدنی نام برده در غلات کامل و دانه غلات وجود دارند یعنی اگر از خمیر مناسب جهت پیتزا استفاده شود نیز از نظر این ویتامین و مواد معدنی غنی می باشد و می توان به عنوان منبع غذایی این املاح و ویتامین ها در نظر گرفت.

۳. روغن های مایع گیاهی منبع ویتامین E می باشد . ( مانند آفتابگردان ، سویا ، ذرت ، کانولا و... )

دستور پخت  پیتزا مخلوط  : 

 ابتدا باید خمیر پیتزا را آماده کرده یا از نان پیتزای آماده استفاده کنید.
درون تابه ای روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید تا گرم شود. سپس پیاز را درون تابه ای حرارت ملایم تفت دهید تا طلایی شود. اکنون گوشت چرخ کرده را به پیاز اضافه کنید و تفت دهید ، نمک و فلفل را اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ گوشت برگردد و مخلوط حاصل را از روی حرارت بردارید .
اکنون فلفل دلمه ای و قارچ را اضافه کنید.
بر روی خمیر یا نان پیتزای آماده با قلم مو مقداری سس بمالید، سپس بر روی آن به میزان ۲ تا ۳ قاشق سوپ خوری پنیر بپاشید. مواد را روی خمیر یا نان پخش کنید و سپس آویشن ، جوز هندی و باقی پنیر را را اضافه کنید.
فر را روی دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت (معادل ۱۸۰ درجه سانتی گراد) روشن کنید تا گرم شود، یا از ماکروویو در حالت تهیه فست فود (پیتزا) استفاده کنید.
روی نان پیتزا کمی با قلم مو آب بزنید و سپس کنجد بپاشید، تا مقوی تر و خوشمزه تر شود.
سپس پیتزا را به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در طبقه وسط فر قرار دهید تا بپزد.
پیتزای شما برای سرو آماده است، آن را با سس سرو کنید.

نکات ویژه برای پخت این غذا :

برخی آشپز ها پس از تغییر رنگ گوشت به مخلوط حاصل سوسیس حلقه شده اضافه می کنند (حدود ۲۰۰ گرم) و کمی مواد را حرارت داده و سپس از روی حرارت بر می دارند. و مجددا ژامبون خرد شده (حدود ۲۰۰ گرم) را همراه با قارچ و فلفل دلمه ای به مواد پیتزا اضافه می کنند.

کاربر گرامی لطفا جهت دریافت کامل دسته مقالات مربوط به " انواع  پیتزا  ( pizza )   با شماره های  ۳۵۰۱  تا  ۳۵۱۵  " از سلسله مقالات مربوط به " آموزش دستور پخت غذاهای   بین المللی " و بهره مندی کامل از نکات ویژه موجود در آنها از جمله :

دستور تهیه حرفه ای کامل غذاها
دلایل علمی توصیه یا عدم توصیه به مصرف این غذاهای بین المللی 
نکات ویژه و خاص برای تهیه غذا
ارائه اطلاعات مربوط به ارزش غذایی هر یک از انواع ...     

با ثبت نام در سایت و انتخاب یکی از پکیج های زیر ، ضمن دریافت رژیم و مشاوره به اطلاعات کامل موجود در این مقالات نیز دست یابید :
پکیج لاکچری ۴
کانال اینستاگرام مجموعه متدمن (https://www.instagram.com/metodeman)
تماس با تیم پشتیبانی مجموعه متدمن ( ۰۹۳۶۴۰۸۹۸۹۸ - ۰۲۱۵۵۳۶۴۶۸۵ )

نظرات و دیدگاه های شما