دستور پخت تغذیه ای غذاهای بین المللی - غذاهای مجلسی مخصوص ( Special party food )

دستور پخت تغذیه ای غذاهای بین المللی - غذاهای مجلسی مخصوص ( Special party food )

مقالات شماره ۳۲۰۱ تا ۳۲۱۰

کاربر گرامی در مقالات ۳۲۰۱ تا ۳۲۱۰ به بیان دستور پخت حرفه ای غذاهای مجلسی مخصوص ( Special party food ) به همراه نکات ویژه پخت و اطلاعات مربوط به ارزش غذایی آنها طبق نظر برترین سرآشپزها خواهیم پرداخت؛ همچنین با بررسی این مطالب که مصرف هر کدام از غذاهای مجلسی مخصوص ( Special party food ) برای چه کسانی مفید بوده و به آنها توصیه می شود و برای چه افرادی مضر است و باید از مصرف این نوع از غذاهای مجلسی مخصوص ( Special party food ) اجتناب کنند تلاش می کنیم جایگاه دقیق هر یک از این غذاهای بین المللی را در سفره شما کاربران گرامی بصورت علمی و شفاف روشن نمائیم.

سرفصل های مورد اشاره تیم متدمن در این دسته مقالات عبارتند از:

دستور تهیه حرفه ای غذاهای مجلسی مخصوص زیر:
     بیف استروگانف
     ژیگوی با استخوان
     مرغ تند مکزیکی
     مرغ با سس پستو و لیمو
     مرغ یا مرغابی با سس سوپرم 
     مرغ یا مرغابی با سس کاری و قارچ
     بوقلمون با سس پرتقال و آناناس 
     ماهی سرخو با شیر نارگیل
     ماهی با فلفل و سس تمرهندی
     ماهی آب پز با سبزیجات معطر

دلایل علمی توصیه به افراد جهت مصرف این غذاهای بین المللی

دلایل عدم توصیه یا احتیاط در مصرف این غذاهای بین المللی به برخی افراد با شرایط خاص

ارائه نکات ویژه برای تهیه هر یک از این غذاهای بین المللی

ارائه اطلاعات مربوط به ارزش غذایی هر یک از غذاهای مجلسی مخصوص شامل:
     میزان کالری موجود در هر وعده غذایی
     میزان درشت مغذی های موجود در هر وعده غذایی
     تحیلی تاثیر مصرف هر نوع غذای مجلسی مخصوص در تامین درشت مغذی های روزانه بدن شما
     تحلیل منابع ریز مغذی های موجود در هر نوع غذای مجلسی مخصوص

بیف استروگانف یکی غذاهای مجلسی مخصوص (Special party food)

بیف استروگانف یکی غذاهای مجلسی مخصوص (Special party food)

مقاله شماره  ۳۲۰۱ (بیف استروگانف) 
دستور تهیه بیف استروگانف به همراه اطلاعات تغذیه ای آن برای ۵ تا ۶ نفر

مصرف این غذا به چه کسانی توصیه می شود؟ 
     افراد سالمی که مشکلی ندارند می توانند بصورت دوره ای و نه روتین از مصرف این غذا لذت ببرند.

     توجه: در صورت مصرف این غذا، استفاده از آنتی اکسیدان هایی طبیعی مانند ویتامین E ( مانند روغن های کانولا ، کنجد ، زیتون و... )، ویتامین C ( مثلا مصرف فلفل دلمه ای، گوجه و لیمو در کنار این غذا ) و سبزیجات بسیار توصیه می شود.

افرادی که باید در مصرف این غذا احتیاط کنند چه کسانی هستند؟
 
     مصرف این غذا به علت اینکه سرشار از اسیدهای چرب اشباع و ترانس می باشد و ریسک ابتلا به بیماری های مزمن و التهابی مانند دیابت ، بیماری های قلبی و عروقی ، بیماری هایی تحلیل بافت مغزی ، بیماری های اتو ایمیون و ... را افزایش می دهد و بصورت روتین حتی به افراد سالم توصیه نمی شود و تا حد امکان از مصرف این غذا اجتناب شود.

     هشدار: اسیدهای چرب اشباع در سنین پایین باعث کاهش یادگیری می شود و در سنین بالاتر باعث کاهش حافظه می شود.

مواد تشکیل دهنده :

کاربر گرامی اطلاعات مربوط به ارزش غذایی بیف استروگانف ، بصورت خلاصه شده و مفید در جدول مربوط به مواد تشکیل دهنده آن قرار دارد، اما توجه شما را به نکات ارزشمند زیر در ارتباط با این غذا جلب می کنیم: 
وجود سطرهای خالی در جدول فوق به این معنا نیست که ماده غذایی موجود در این سطرها (مانند آرد) عاری از میکرونوترینت ها ( Micronutrient / ویتامین و املاح معدنی ) هست، بلکه قطعا در هر کدام از این مواد غذایی ویتامین و املاح معدنی و مواد مغذی وجود دارد، اما مقدار آنها در حدی نیست که بتوان آنها را جز رفرنس آن ماده مغذی در نظر گرفت.

دستور تهیه بیف استروگانف:

     ابتدا باید گوشت را به شکل باریک با طول های تقریبا ۴ سانتی متری و عرض ۰.۵ سانتی متری برش دهید، سپس پیاز را درون تابه ای همراه با ۳ قاشق سوپ خوری روغن در حرارت ملایم تفت دهید تا آب پیاز ها کشیده شده و نرم و شفاف گردند. 

     اکنون گوشت را به پیاز اضافه کنید و تفت دهید تا آب گوشت هم کشیده و تمام شود. سپس یک لیوان آب به گوشت اضافه نموده و آن را درون قابلمه ای در بسته بر روی حرارت ملایم قرار دهید تا گوشت پخته شود و تقریبا ۱/۴ لیوان از آب گوشت داخل قابلمه باقی بماند، سپس نمک آن را اندازه نمائید. 

     از زمانی که گوشت شما در حال پختن است می توانید جهت تهیه خلال های سیب زمینی استفاده کنید، برای این کار باید ابتدا سیب زمینی ها را پوست بکنید و بصورت ریز خلال نمائید، سپس خلال ها را برای مدت ۲ ساعت درون آب سرد و نمک قرار دهید تا نشاسته سیب زمینی خارج گردد، آنگاه خلال های سیب زمینی را آبکش نموده و با پارچه ای تمیز خشک کنید و با روغن درون قابلمه ای کوچک آنها را روی حرارت متوسط تفت دهید تا سرخ شوند.

     اکنون زمان تهیه سس بیف است، لذا کره را در قابلمه ای کوچک بریزید و با حرارت ملایم آن را آب کنید، سپس آرد را به آن اضافه نموده و تفت دهید تا خامی آرد گرفته شود و حالت کف مانند پیدا کند، سپس شیر سرد را به مواد سس اضافه نموده و سریع و پیوسته هم بزنید تا غلیظ شود و در آخر کار نمک و فلفل را اضافه نموده و مواد سس را از روی حرارت بردارید. 

     پس از اماده شدن گوشت و سس آنها را با هم مخلوط نمائید، سپس خامه را به مواد اضافه کرده و مواد را مخلوط کنید. سرانجام گوشت آغشته به سس را در ظرفی مناسب کشیده و سپس بر روی آن سیب زمینی خلالی ریز سرخ شده بریزید و میل فرمائید.

نکات ویژه برای پخت این غذا :

     برخی آشپز های حرفه ای از روش های متفاوتی جهت تهیه بیف استروگانف استفاده می کنند مثلا برخی در تهیه این غذا ۲۰۰ گرم قارچ را همراه با ۲ قاشق سوپ خوری کره آب کرده داغ و یک قاشق سوپ قوری آب لیمو ترش تفت می دهند و در زمان سس زدن به گوشت این مواد را نیز با گوشت مخلوط می کنند.
     برخی دیگر از آشپزها از ۴۰۰ گرم پاستا را بجای سیب زمینی استفاده می کنند و پاستا را در آب و نمک می جوشانند و سپس به مخلوط گوشت بجای سیب زمینی اضافه می کنند؛ که تمامی این موارد بستگی به ذائقه و علاقه غذایی شما دارد.
     
کاربر گرامی لطفا جهت دریافت کامل دسته مقالات مربوط به " دستور پخت حرفه ای غذاهای مجلسی مخصوص ( Special party food ) با شماره های ۳۲۰۱ تا ۳۲۱۰ " از سلسله مقالات مربوط به " آموزش دستور پخت غذاهای بین المللی" و بهره مندی کامل از نکات ویژه موجود در آنها از جمله: 

     دستور تهیه حرفه ای کامل غذاها
     دلایل علمی توصیه یا عدم توصیه به مصرف این غذاهای بین المللی
     نکات ویژه و خاص برای تهیه غذا
     ارائه اطلاعات مربوط به ارزش غذایی هر یک از انواع غذاهای مجلسی مخصوص

با ثبت نام در سایت و انتخاب یکی از پکیج های زیر ، ضمن دریافت رژیم و مشاوره به اطلاعات کامل موجود در این مقالات نیز دست یابید :
    پکیج های انتخابی 
    پکیج های لاکچری

نظرات و دیدگاه های شما