دستور پخت غذاهای تغذیه ای غذاهای ایرانی - انواع کوکو سیب زمینی (Potato coco)

نکات تغذیه ای و طرز تهیه انواع کوکو سیب زمینی    (Potato coco)

نکات تغذیه ای و طرز تهیه انواع کوکو سیب زمینی (Potato coco)

دستور پخت شماره ۲۶۹۱ تا ۲۷۰۰

کاربر گرامی در دستور پخت های شماره ۲۶۹۱ تا ۲۷۰۰ به بیان دستور پخت حرفه ای انواع   کوکو سیب زمینی (Potato coco)    به همراه نکات ویژه پخت و اطلاعات مربوط به ارزش غذایی آنها طبق نظر برترین سرآشپزها خواهیم پرداخت؛ همچنین با بررسی این مطالب که مصرف هر کدام از انواع   کوکو سیب زمینی  برای چه کسانی مفید بوده و به آنها توصیه می شود و برای چه افرادی مضر است و باید از مصرف این نوع از   کوکو سیب زمینی   اجتناب کنند تلاش می کنیم جایگاه دقیق هر یک از این غذاهای  اصیل  ایرانی  را در سفره شما کاربران گرامی بصورت علمی و شفاف روشن نمائیم. 

سرفصل های مورد اشاره تیم متدمن در این دسته مقالات عبارتند از:

دستور تهیه حرفه ای انواع کوکو سیب زمینی   های زیر:

        کوکو سیب زمینی ساده
        کوکو سیب زمینی مغزدار
        کوکو سیب زمینی با پنیر پیتزا

دلایل علمی توصیه به افراد جهت مصرف این غذاهای اصیل ایرانی 

دلایل عدم توصیه یا احتیاط در مصرف این غذاهای اصیل ایرانی به برخی افراد با شرایط خاص

ارائه نکات ویژه برای تهیه هر یک از این غذاهای اصیل ایرانی 

ارائه اطلاعات مربوط به ارزش غذایی هر یک از انواع کوکو سیب زمینی شامل:
میزان کالری موجود در هر وعده غذایی
میزان درشت مغذی های موجود در هر وعده غذایی
تحیلی تاثیر مصرف هر نوع کوکو سیب زمینی در تامین درشت مغذی های روزانه بدن شما
تحلیل منابع ریز مغذی های موجود در هر نوع کوکو سیب زمینی

دستور پخت  تخصصی شماره  ۲۶۹۱  ( کوکو سیب زمینی ساده - Potato coco)

آنچه در دستور پخت تخصصی شماره ۲۶۹۱ به آن می پردازیم دستور پخت کوکو سیب زمینی ساده - Potato coco به همراه اطلاعات تغذیه ای آن برای ۲ تا ۴ نفر بعنوان غذای اصلی و برای ۶ تا ۸ نفر بعنوان پیش غذا است.  

مصرف این غذا به چه کسانی توصیه می شود؟

     کوکو سیب زمینی می تواند غذای کامل و میان وعده خیلی خوبی برای بچه ها بخصوص بچه های کم وزن باشه به این دلیل که هم کربوهیدرات داره و هم پروتئین داره بخصوص اینکه از تخم مرغ که یک منبع خوب و کامل پروتئینی هست و برای رشد کودکان بسیار مفید هست که در این غذا از آن استفاده شده است.
     از طرفی برای افراد سالم هم میتونه یک غذای مناسب باشه به این شرط که درجه سرخ کردن غذا بالا نباشه و روغن دود نکنه و از روغن های خوبی مثل روغن زیتون، کنجد و روغن های مخصوص سرخ کردن که انتی اکسیدان دارند در تهیه این غذای استفاده بشود.

افرادی که باید در مصرف این غذا احتیاط کنند چه کسانی هستند؟

     اما در مورد افراد چاق، دیابتی و دارای کبد چرب ، به دلیل اینکه غذایی سرخ کردنی هست و از طرفی میزان کربوهیدرات آن بالاست باید محدود مصرف بشود.

مواد تشکیل دهنده :

کاربر گرامی اطلاعات مربوط به ارزش غذایی  کوکو سیب زمینی ساده  ، بصورت خلاصه شده و مفید در جدول مربوط به مواد تشکیل دهنده آن قرار دارد، اما توجه شما را به موضوع ارزشمند زیر در ارتباط با این غذا جلب می کنیم:

۱. وجود سطرهای خالی در جدول فوق به این معنا نیست که ماده غذایی موجود در این سطرها (مانند فلفل سیاه) عاری از میکرونوترینت ها ( Micronutrient / ویتامین و املاح معدنی ) هست، بلکه قطعا در هر کدام از این مواد غذایی ویتامین و املاح معدنی و مواد مغذی وجود دارد، اما مقدار آنها در حدی نیست که بتوان آنها را جز رفرنس آن ماده مغذی در نظر گرفت.

۲. ویتامین و مواد معدنی زیادی در پوست سیب زمینی وجود دارند یعنی اگر سیب زمینی با پوست آن استفاده شود از نظر این ویتامین و مواد معدنی غنی می باشد و می توان به عنوان منبع غذایی این املاح و ویتامین ها یا فیبر در نظر گرفت.

۳. روغن های مایع گیاهی منبع ویتامین E می باشد . ( مانند آفتابگردان ، سویا ، ذرت ، کانولا و... )

دستور پخت  کوکو سیب زمینی ساده : 

ابتدا سیب زمینی های آب پز را درشت رنده کرده ، با زردچوبه، نمک و فلفل سیاه مخلوط نمائید.
تابه ای تفلونی با قطر ۲۲ سانتی متر را با ۳ قاشق سوپ خوری روغن چرب و گرم نمائید.
تخم مرغ ها را یکی یکی به سیب زمینی های رنده شده اضافه نموده و با آنها مخلوط نمائید.
سپس مخلوط سیب زمینی را در تابه ریخته و روی آن را صاف کنید و درب تابه را ببندید تا کوکو ببندد و یک طرف آن سرخ شود ، سپس ان را برگردانید تا طرف دیگر نیز سرخ گردد ، اما در مرحله دوم درب تابه را نبندید.
کوکوی آماده شده را در دیسی مناسب برگردانید و همراه با گوجه فرنگی ، خیارشور و سبزیجات تازه آن را میل بفرمائید.

نکات ویژه برای پخت این غذا :

       در صورت تمایل می توانید داخل کوکو سیب زمینی ، یک لیوان اشپل ماهی (تخم ماهی) یا یک لیوان تن ماهی هم بریزید. در این حالت باید ابتدا نیمی از مخلوط سیب زمینی را در تابه ریخته و سپس تخم ماهی پخته شده یا تن ماهی حرارت دیده را اضافه نموده و مجددا نصف دیگر مخلوط سیب زمینی را اضافه فرمائید (روش پخت تقریبا با کوکو سیب زمینی مغزدار مشابه است)

       کتلت سیب زمینی:
همانند کوکو سیب زمینی درست می شود با این تفاوت که باید از مواد پس از مخلوط نمودن به اندازه یک نارنگی جدا نموده و در کف دست پهن کنید و شکل دهید و آنگاه آنها را درون تابه ای با ۴ قاشق سوپ خوری روغن از هر دو طرف سرخ نمائید.

      در صورت عدم امکان استفاده از فر ، می توانید ۳ قاشق سوپ خوری روغن را در تابه ای با ابعاد مناسب ریخته و بر روی حرارت مستقیم گرم کنید و سپس مواد کوکو را در تابه ریخته و اجازه دهید این مواد بسته و سرخ شوند؛ سپس با ۲ قاشق سوپ خوری دیگر روغن مواد را برگردانید و اجازه دهید طرف دیگر کوکو نیز سرخ گردد. 

       کاربران گرامی در بالا به میزان درشت مغذی هایی که شما با مصرف این غذا بعنوان غذای اصلی یا پیش غذا طبق دستور پخت بدست می آورید اشاره شده است با مقایسه این اعداد با داده های حاصل از درشت مغذی های روزانه در صفحه ماشین حساب BMI متدمن می توانید متوجه شوید با خوردن این غذا چه میزان از نیاز روزانه خود به درشت مغذی ها را می توانید تامین کنید.

کاربر گرامی لطفا جهت دریافت کامل دسته دستور پخت های مربوط به " انواع   کوکو سیب زمینی (Potato coco)  با شماره های  ۲۶۹۱  تا  ۲۷۰۰ " از سلسله مقالات مربوط به " آموزش دستور پخت غذاهای   اصیل ایرانی " و بهره مندی کامل از نکات ویژه موجود در آنها از جمله :

دستور تهیه حرفه ای کامل غذاها
دلایل علمی توصیه یا عدم توصیه به مصرف این غذاهای اصیل ایرانی  
نکات ویژه و خاص برای تهیه غذا
ارائه اطلاعات مربوط به ارزش غذایی هر یک از انواع کوکو سیب زمینی

با ثبت نام در سایت و انتخاب یکی از پکیج های زیر ، ضمن دریافت رژیم و مشاوره به اطلاعات کامل موجود در این مقالات نیز دست یابید :
پکیج لاکچری ۴
کانال اینستاگرام مجموعه متدمن (https://www.instagram.com/metodeman)
تماس با تیم پشتیبانی مجموعه متدمن ( ۰۹۳۶۴۰۸۹۸۹۸ - ۰۲۱۵۵۳۶۴۶۸۵ )

نظرات و دیدگاه های شما