دستور پخت غذاهای تغذیه ای غذاهای ایرانی - انواع خورش بادمجان (Eggplant Stew)

نکات تغذیه ای و طرز تهیه انواع خورش بادمجان (Eggplant Stew)

نکات تغذیه ای و طرز تهیه انواع  خورش بادمجان (Eggplant Stew)

مقالات شماره  ۲۴۵۱  تا  ۲۴۶۱

کاربر گرامی در مقالات ۲۴۵۱ تا ۲۴۶۱ به بیان دستور پخت حرفه ای انواع  خورش بادمجان (Eggplant Stew)  به همراه نکات ویژه پخت و اطلاعات مربوط به ارزش غذایی آنها طبق نظر برترین سرآشپزها خواهیم پرداخت؛ همچنین با بررسی این مطالب که مصرف هر کدام از انواع خورش بادمجان (Eggplant Stew)  برای چه کسانی مفید بوده و به آنها توصیه می شود و برای چه افرادی مضر است و باید از مصرف این نوع از   خورش ها  اجتناب کنند تلاش می کنیم جایگاه دقیق هر یک از این غذاهای  اصیل  ایرانی   را در سفره شما کاربران گرامی بصورت علمی و شفاف روشن نمائیم. 

سرفصل های مورد اشاره تیم متدمن در این دسته مقالات عبارتند از:

دستور تهیه حرفه ای انواع خورش های زیر:

       خورش بادمجان ساده
       خورش قیمه بادمجان
       خورش غوره بادمجان
       خورش بادمجان با مرغ یا جوجه 

دلایل علمی توصیه به افراد جهت مصرف این غذاهای اصیل ایرانی 

دلایل عدم توصیه یا احتیاط در مصرف این غذاهای  اصیل ایرانی  به برخی افراد با شرایط خاص

ارائه نکات ویژه برای تهیه هر یک از این غذاهای  اصیل ایرانی 

ارائه اطلاعات مربوط به ارزش غذایی هر یک از انواع خورش بادمجان  شامل:
میزان کالری موجود در هر وعده غذایی
میزان درشت مغذی های موجود در هر وعده غذایی
تحیلی تاثیر مصرف هر نوع خورش بادمجان در تامین درشت مغذی های روزانه بدن شما
تحلیل منابع ریز مغذی های موجود در هر نوع خورش بادمجان

مقاله تخصصی شماره ۲۴۵۱   خورش بادمجان ساده (Eggplant Stew)  

آنچه در مقاله تخصصی شماره ۲۴۵۱ به آن می پردازیم دستور پخت  خورش بادمجان (Eggplant Stew)   به همراه اطلاعات تغذیه ای آن برای  ۶   تا  ۸   نفر بعنوان غذای اصلی است.
 

مصرف این غذا به چه کسانی توصیه می شود؟

     با توجه به اینکه مواد اصلی تشکیل دهنده این غذا گوشت قرمز، بادمجان و گوجه سرخ شده است؛ لذا توصیه می کنیم این غذا را بصورت روتین مصرف نکنید یا در تهیه آن از گوشت سفید استفاده کنید.

افرادی که باید در مصرف این غذا احتیاط کنند چه کسانی هستند؟

     از آنجائی که در تهیه این غذا از گوشت قرمز و مواد سرخ شده استفاده می شود و این مواد می توانند باعث ایجاد یا تشدید التهاب در بدن شوند، مصرف این غذا به گروه های زیر توصیه نمی شود:
     ۱. بیماران آلزایمری
     ۲. بیماران قلبی و عروقی
     ۳. بیماران دیابتی
     ۴. بیماران رماتیسمی
     ۵. بیماران خود ایمنی

مواد تشکیل دهنده :

کاربر گرامی اطلاعات مربوط به ارزش غذایی  خورش بادمجان  ، بصورت خلاصه شده و مفید در جدول مربوط به مواد تشکیل دهنده آن قرار دارد، اما توجه شما را به موضوع ارزشمند زیر در ارتباط با این غذا جلب می کنیم:

۱. وجود سطرهای خالی در جدول فوق به این معنا نیست که ماده غذایی موجود در این سطرها (مانند رب گوجه فرنگی) عاری از میکرونوترینت ها ( Micronutrient / ویتامین و املاح معدنی ) هست، بلکه قطعا در هر کدام از این مواد غذایی ویتامین و املاح معدنی و مواد مغذی وجود دارد، اما مقدار آنها در حدی نیست که بتوان آنها را جز رفرنس آن ماده مغذی در نظر گرفت.

۲. روغن های مایع گیاهی منبع ویتامین E می باشد . ( مانند آفتابگردان ، سویا ، ذرت ، کانولا و... )

دستور پخت خورش بادمجان ساده : 

 ابتدا گوشت را شسته و به قطعات خورشی مناسب خرد کنید. 
 نصف پیاز را با ۳ قاشق سوپ خوری روغن در داخل یک قابلمه تفت دهید تا نرم و شفاف شده و آب آن کشیده گردد ، سپس قطعات گوشت را به پیاز اضافه نموده و آنقدر تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند، آنگاه زرد چوبه را به گوشت اضافه نموده و به میزان کافی آب گرم (۷ لیوان) درون قابلمه بریزید ، پس از جوش آمدن آب ، حرارت را کم کنید و در قابلمه را ببندید تا گوشت بپزد . 
باقیمانده پیاز را با ۳ قاشق سوپ خوری روغن تفت دهید تا طلایی رنگ شود ، سپس رب گوجه فرنگی را اضافه نموده و با حرارت ملایم به مدت ۱ تا ۲ دقیقه تفت دهید تا خامی رب گرفته شود و سپس آنها را به خورش اضافه کنید. 
بادمجان ها را شسته، چوب آنها را کمی کوتاه کنید و با ۳ قاشق سوپ خوری روغن کمی تفت دهید آنها را نیز به خورش اضافه نمائید. نمک و ترشی خورش را اندازه نمائید. و در پایان کمی نمک به آنها بزنید.
اکنون خورش را در ظرف مناسب کشیده و بادمجان ها را روی آن بریزید و خورش را با کته یا چلو ساده میل فرمائید.

نکات ویژه برای پخت این غذا :

      خورش بادمجان با مرغ:
      در صورت تمایل بجای گوشت می توانید از ۱ عدد سینه مرغ درشت در خورش استفاده نمائید. برای این منظور سینه مرغ را به قطعات مورد نظر برش داده و با مقداری نمک و ۳ قاشق سوپ خوری روغن مخلوط نمائید و به مدت ۲ ساعت در یخچال قرار دهید . سپس قطعات سینه مرغ را با پیاز سرخ کرده تفت داده و مخلوط پیاز سرخ کرده و رب تفت داده شده مخلوط نمائید. مقداری آب داغ به مواد اضافه کرده، ترشی خورش را اندازه کنید، اکنون بادمجان ها را کمی تفت داده و اضافه کنید.

       آب اضافه شده به خورش ها بسته به نوع گوشت مورد استفاده (گوسفند یا گوساله) متفاوت است. دقت داشته باشید که گوشت یک گوسفند جوان سریع تر از گوشت یک گوساله جوان می پزد. همچنین قطعات گوشت نیز در میزان آب مورد استفاده تاثیر گذار است . مثلا گوشت های با استخوان به آب بیشتری برای پخت نیاز دارند . زمان پخت گوشت گوسفند تقریبا ۲.۵ الی ۳ ساعت است و زمان پخت گوشت گوساله تقریبا ۳ الی ۳.۵ ساعت طول می کشد.

کاربر گرامی لطفا جهت دریافت کامل دسته مقالات مربوط به " انواع خورش بادمجان (Eggplant Stew)  با شماره های ۲۴۵۱ تا  ۲۴۶۱  " از سلسله مقالات مربوط به " آموزش دستور پخت غذاهای  اصیل ایرانی  " و بهره مندی کامل از نکات ویژه موجود در آنها از جمله :

دستور تهیه حرفه ای کامل غذاها
دلایل علمی توصیه یا عدم توصیه به مصرف این غذاهای اصیل ایرانی 
نکات ویژه و خاص برای تهیه غذا
ارائه اطلاعات مربوط به ارزش غذایی هر یک از انواع خورش بادمجان

با ثبت نام در سایت و انتخاب یکی از پکیج های زیر ، ضمن دریافت رژیم و مشاوره به اطلاعات کامل موجود در این مقالات نیز دست یابید :
پکیج لاکچری ۴
پکیج انتخابی ۴

نظرات و دیدگاه های شما