دستور پخت تغذیه ای غذاهای ایرانی - انواع آبگوشت (Types of broth)

دستور پخت تغذیه ای غذاهای ایرانی - انواع آبگوشت (Types of broth)

نکات تغذیه ای و طرز تهیه انواع آبگوشت (Types of broth)

نکات تغذیه ای و طرز تهیه انواع آبگوشت (Types of broth)

مقالات شماره ۲۲۰۱ تا ۲۲۰۶

کاربر گرامی در مقالات ۲۲۰۱ تا ۲۲۰۶ به بیان دستور پخت حرفه ای انواع آبگوشت (Types of broth) به همراه نکات ویژه پخت و اطلاعات مربوط به ارزش غذایی آنها طبق نظر برترین سرآشپزها خواهیم پرداخت؛ همچنین با بررسی این مطالب که مصرف هر کدام از انواع آبگوشت برای چه کسانی مفید بوده و به آنها توصیه می شود و برای چه افرادی مضر است و باید از مصرف این نوع از آبگوشت ها اجتناب کنند تلاش می کنیم جایگاه دقیق هر یک از این غذاهای اصیل ایرانی را در سفره شما کاربران گرامی بصورت علمی و شفاف روشن نمائیم.

سرفصل های مورد اشاره تیم متدمن در این دسته مقالات عبارتند از:

   دستور تهیه حرفه ای انواع آبگوشت های زیر:
       آبگوشت ساده
       آبگوشت بادمجان
       آبگوشت بزباش
       آبگوشت به 
       آبگوشت لپه با مرغ
       آبگوشت گوجه سبز 
 
   دلایل علمی توصیه به مصرف این غذاهای اصیل ایرانی به افراد 

   دلایل عدم توصیه یا احتیاط در مصرف این غذاهای اصیل ایرانی به برخی افراد با شرایط خاص

   ارائه نکات ویژه برای تهیه هر یک از این غذاهای اصیل ایرانی

   ارائه اطلاعات مربوط به ارزش غذایی هر یک از انواع آبگوشت ها شامل: 
       میزان کالری موجود در هر وعده غذایی
       میزان درشت مغذی های موجود در هر وعده غذایی 
       تحلیل تاثیر مصرف هر نوع آبگوشت در تامین درشت مغذی های روزانه بدن شما
       تحلیل منابع ریز مغذی های موجود در هر نوع آبگوشت
       

مقاله شماره ۲۲۰۱ (آبگوشت ساده)

دستور پخت آبگوشت ساده به همراه اطلاعات تغذیه ای آن برای ۴ تا ۶ نفر :

مقاله شماره ۲۲۰۱ (آبگوشت ساده)
دستور پخت آبگوشت ساده به همراه اطلاعات تغذیه ای آن برای ۴ تا ۶ نفر :

مصرف این غذا به چه کسانی توصیه می شود؟
     این غذا به علت داشتن حبوبات و مایعات برای درمان افرادی که یبوست دارند می تواند موثر باشد.

افرادی که باید در مصرف این غذا احتیاط کنند چه کسانی هستند؟
     این غذا به علت اینکه با گوشت قرمز تهیه می شود و از آنجائی که گوشت قرمز به دلیل اسیدهای چرب آراشیدونیک التهاب زاست و برای بیماری هایی مانند بیماری های قلبی عروقی، دیابت ، آلزایمر ، بیماری های التهابی مانند رماتیسم ، لوپوس و سایر بیماری های خود ایمنی توصیه نمی شود.
     این غذا به بیماران دیالیزی به دلیل داشتن محدودیت در دریافت فسفر و گوشت قرمز ، توصیه نمی شود.
     این غذا به بیمارانی که سندرم روده تحریک پذیر دارند با توجه به این مهم که مصرف حبوبات به علت ایجاد نفخ باید محدود شود توصیه نمی شود مگر آنکه حبوبات آن حداقل ۱۲ ساعت در آب خیسانده شود.
     مصرف این غذا برای کسانی که سنگ های کلیوی اسید اوریکی دارند توصیه نمی شود.
     مصرف این غذا برای بیماران نقرسی توصیه نمی شود.

مواد تشکیل دهنده :

کاربر گرامی اطلاعات مربوط به ارزش غذایی آبگوشت ساده، بصورت خلاصه شده و مفید در جدول مربوط به مواد تشکیل دهنده آن قرار دارد، اما توجه شما را به موضوع ارزشمند زیر در ارتباط با این غذا جلب می کنیم:
وجود سطرهای خالی در جدول فوق به این معنا نیست که ماده غذایی موجود در این سطرها (مانند رب گوجه فرنگی) عاری از میکرونوترینت ها ( Micronutrient / ویتامین و املاح معدنی ) هست، بلکه قطعا در هر کدام از این مواد غذایی ویتامین و املاح معدنی و مواد مغذی وجود دارد، اما مقدار آنها در حدی نیست که بتوان آنها را جز رفرنس آن ماده مغذی در نظر گرفت.

دستور پخت آبگوشت ساده:

   نخود و لوبیا سفید را باید حداقل از یک روز قبل در آب خیس کنید. سپس آب آن را در هنگام استفاده دور ریخته و در صافی قرار دهید.
   گوشت را شسته، درشت خرد کنید و با پیاز، سیر، زردچوبه و ۵ لیتر آب (معادل ۲۰ لیوان) درون قابلمه ای بزرگ بر روی حرارت بالا قرار دهید تا بجوش آید، فراموش نکنید که باید در ۵ دقیقه اول کف های روی گوشت را جمع آوری نموده و دور بریزید و سپس حرارت را کم کنید و نخود و لوبیا را از درون صافی به گوشت اضافه نمائید تا همراه با گوشت آرام و با حرارت ملایم بپزند.
   توجه داشته باشید که نباید در قابلمه را بگذارید و در پایان پخت گوشت نمک را اندازه کنید. اکنون رب گوجه فرنگی را درون یک تابه ریخته و به همراه روغن در حد ۲ دقیقه تفت دهید تا خامی آن گرفته شود و سپس زردچوبه و سایر ادویه ها را به آن اضافه نمائید و مخلوط حاصل را در قابلمه گوشت اضافه کنید.
   هنگامی که گوشت پخت زمان آن است که لوبیا سبز و سیب زمینی شسته شده را به مواد قابلمه اضافه کنید و صبر نمائید تا سیب زمینی ها کاملا بپزند ، سپس آب گوشت را از روی حرارت برداشته و در ظرفی مناسب بکشید و روی ان دارچین بپاشید، همچنین مواد آبگوشت را نیز در ظرف مناسب دیگری کشیده و روی انها نیز دارچین بپاشید و بصورت داغ همراه با ترشی ها و سبزیجات میل فرمائید.

نکات ویژه برای پخت این غذا :

   برخی آشپز های حرفه ای در دستور پخت بجای لوبیا سبز از ۵ عدد بامیه درشت استفاده می کنند و بامیه ها را همراه با سیب زمینی به مواد آبگوشت اضافه می کنند.
   برخی آشپز های حرفه ای در دستور پخت از ۴ عدد لیمو عمانی هم استفاده می کنند در این حالت باید لیموعمانی ها را از چند جا سوراخ نموده و جداگانه بپزید و سپس همراه با سیب زمینی به مواد آبگوشت اضافه کنید. 
   برخی آشپز های حرفه ای در دستور پخت از ۱۰۰ گرم دنبه هم استفاده می کنند در این حالت باید دنبه را بپزید و سپس آن را کوبیده و با پیاز ریز رنده شده و زردچوبه مخلوط نموده و به مواد آبگوشت اضافه کنید.
   در تهیه آبگوشت می توانید بجای گوشت ماهیچه یا سردست از گوشت گردن نیز استفاده کنید. 

آبگوشت بادمجان :
   برای تهیه این آبگوشت باید ۲ تا ۳ عدد بادمجان را بصورت حلقه حلقه برش داده و سرخ کنید، سپس به همراه سیب زمینی پوست کنده و ۱/۲ لیوان غوره به مواد آبگوشت ساده آنها را اضافه نمائید.

کاربر گرامی لطفا جهت دریافت کامل دسته مقالات مربوط به   " انواع آبگوشت (Types of broth) با شماره های ۲۲۰۱ تا ۲۲۰۶   "  از سلسله مقالات مربوط به " آموزش دستور پخت غذاهای ایرانی " و بهره مندی کامل از نکات ویژه موجود در آنها از جمله :

   دستور تهیه حرفه ای کامل غذاها
   دلایل علمی توصیه یا عدم توصیه به مصرف این غذاهای اصیل ایرانی 
   نکات ویژه و خاص برای تهیه غذا
   ارائه اطلاعات مربوط به ارزش غذایی هر یک از انواع آبگوشت ها

با ثبت نام در سایت و انتخاب یکی از پکیج های زیر ، ضمن دریافت رژیم و مشاوره به اطلاعات کامل موجود در این مقالات نیز دست یابید :

     پکیج لاکچری   ۴ (مراجعین خاص)
     پکیج انتخابی  ۴

نظرات و دیدگاه های شما