روانشناسی در تغذیه - کنترل احساسی غذا خوردن ( Emotional eating )

روانشناسی در تغذیه، مبحث کنترل احساسی غذا خوردن

روانشناسی در تغذیه، مبحث کنترل احساسی غذا خوردن

مقالات شماره ۴۵۱ تا ۴۵۴

کاربر گرامی نکات مطرح شده در این بخش را زمانی که شما تمایل به خوردن دارید اما این تمایل ناشی از گرسنگی نیست بلکه ناشی از احساسات شماست باید بکار بگیرید و همواره توجه داشته باشید که در هنگام گرسنگی باید طبق نظر متخصصین تغذیه غذا میل فرمائید؛ البته هر گاه هوس نمودید که غذای ناسالمی نیز میل فرمائید این نکات برای شما ارزنده خواهند بود.

با تمرین و تکرار این نکات در طی چند ماه آینده می توانید بر بخشی از مشکلات تغذیه ای خود که ریشه در احساسات شما دارد غلبه نمائید.

مقاله تخصصی شماره ۴۵۱

مقاله تخصصی شماره ۴۵۱

۱-   هرگاه بخاطر احساسات تمایل به خوردن داشتید، بجای غذاخوردن به کار دیگری بجز خوردن بپردازید، مثلا تمیز کردن خانه، این کار شما را از وسوسه های غذایی دور می کند.
۲-   قطعا بعد از ورزش کردن شما احساس بهتری نسبت به خوردن خواهید داشت و این دلیل خوبی است که در زمان شدت گرفتن احساساتتان، ورزش بهتر و سالم تر از خوردن برای شما خواهد بود.
۳-   مهمترین نکته ای که باید شما در ذهنتان بر روی آن تمرکز کنید این است که شما می توانید رفتارهای خود را کنترل کنید؛ مگه نه؟ پس با تمرکز ذهنی بر احساسات خود غلبه کنید و سایر وقایع و اتفاقات خوب و بد را از ذهن خود خارج نمائید. 

جهت دریافت سایر نکات و بهره مندی از دسته مقالات    " کنترل احساسی غذا خوردن با شماره های ۴۵۱ تا ۴۵۴ "    لطفا با ثبت نام در سایت و انتخاب یکی از پکیج های زیر ، ضمن دریافت رژیم و مشاوره به اطلاعات کامل موجود در این مقالات نیز دست یابید:
پکیج اقتصادی   ۴
پکیج انتخابی     ۱
پکیج انتخابی    ۳
پکیج انتخابی    ۴

نظرات و دیدگاه های شما